
Teğabün 3. gökleri ve yeri hak/gerçek olarak yarattı; sizi biçimlendirdi ve görünüşlerinizi güzelyaptı. Yalnız O'nadır dönüş. Talak 12: Allah O'dur ki, yedi göğü ve yerden de onların benzerini/mislini yaratmıştır. Emir/iş ve oluş onlar arasında sürekli iner ki, Allah'ın her şeye kadir olduğunu ve Allah'ın bilgi bakımından her şeyi kuşattığını bilesiniz.Evvelki yazılarımda Kuran'da, Rabbimizin yaratt
ığı birden fazla (ama sınırlısayıda) gökten/evrenden bahsedildi
ğini , ve bunlar
ın aras
ından sonsuzluk
/ölümsüzlük yurdunu içeren Ahiret Evreni'nin ise "Rabbin Kat
ı” olarak isimlendirildi
ğini göstermi
ştim:
http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/zaman-zamanszlk-ve-rabbin-kat.html http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/ahiret-evrenirabbin-kat-ve-ebedi-yasam.html Ve de
şehitler veya elçiler gibi iyilikte çok ileri seviyede olan bir k
ıs
ım insan
ın,
şimdiden yani k
ıyameti beklemeden bu farkl
ı fizik yasalar
ına sahip evrende tekrar yarat
ılarak nimetlerle dolu ya
şamlar
ına ba
şlad
ıklar
ın
ı anlatm
ışt
ım
.http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/islamda-canllarn-ruhu-hayaleti-yoktur.html Bu çalışmamda da hem ayetlerde yaratılan evrenler hakkında verilen diğer bilgileri sunacağım, hem de bu birden fazla ama sınırlısayıda (zaten tüm sayılar sınırlıdır) evrenin var olduğunu gösteren farklıyeni delilleri de paylaşacağım.Öncelikle belirtmeliyim ki, "Rabbin Katı" adıverilen ahiret evreninin/mekanının da birden fazla evreni içinde barındıran bir yapıolabileceğini de gördüm. Yani cennetler ve de cehennem kendi içlerinde de ayrıayrıevrenler olabilir , ya da gruplar halinde birkaç evrenin içinde olabilirler. Ve eğer öyleyse, Rabbin Katıbu alt evrenleri bünyesinde barındıran mekan/kat olmakta.
-Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (Hac Suresi, 47'den alınma)
Melekler ve Rûh, miktarı ellibin yıl olan bir günde yükselirler ona. (Mearic 4)
Ayetlerde bizim evrenimiz ve ayrıca ahiret evreni/evrenleri(Rabbin Katı) birçok ayrıntısıyla anlatılmakla beraber, diğer evrenler hakkında genel ifadeler kullanılmaktadır.
Bu arada hatırlatmak gerekir ki, Arapçada 7 (yedi) ifadesi aynızamanda çokluğu belirtir. Yani ayetlerde 7 gök denildiğinde rakamsal olarak yedi evrenden bahsediliyor olabileceği gibi, çok sayıda/birçok/birden fazla sayıda gök/evren de kastediliyor olabilir.
Talak 12: Allah O'dur ki, yedi göğü ve yerden de onların benzerini/mislini yaratmıştır. Emir/iş ve oluş onlar arasında sürekli iner ki, Allah'ın her şeye kadir olduğunu ve Allah'ın bilgi bakımından her şeyi kuşattığını bilesiniz.
Bu ayette de "yedi" kelimesini çokluk belirten ifade olarak ele alınca bize "birçok evrenin ve de mislince de yerin/gezegenin yaratıldığı" bilgisinin verildiğini görüyoruz zaten ("yedi göğü ve yerden de onların benzerini/mislini yaratmıştır"). Ve bu bağlamda yeryüzünün de gökteki gezegenlerden biri olduğu vurgusu da yapılmışoluyor tabiatiyle.
Ama böyleyse bile, yani rakamla yedi evrenden değil de birçok evrenden bahsediyorsa bile ayetler, burada anlatılan asla günümüzde bazıbilimadamlarının inanmaya çalıştığıgibi "sonsuz paralel evrenler" değildir. Sınırlısayıdadır ve aynışekilde mislince olan içlerindeki gök cisimleri de belli bir sayıdadır. Zaten gerçekte sonsuz sayıda hiçbirşey olamaz. Sonsuzluk yurdunda da yaşımız hiçbir zaman sonsuza ulaşmayacak ama yaşam sürecimiz (her yıl bir yaşartarak) sonsuza dek durmadan sürecektir. Yani süreç sonsuza dek devam edebilir ama başlangıcıolan veya zaman mekan içinde olan sayıhiçbirzaman sonsuza ulaşmaz.
(Bu ve ilgili ayetleri; dünyanın 7 kat katmanıile yerküremizin etrafınısaran atmosferin 7 katmanınıanlattığı, veya atomların 7 katmanını, ya da galaksileri anlattığışeklinde farklıfarklıyorumlayanlar da vardır. Bana göre ise bu yorumlar ancak ayetin ikincil-üçüncül, yani yan anlamlarıolabilir).
Ayetlerde "gök" kelimesinin hem bir gezegeni veya gökcismini sarmalayan gökyüzü, hem de evren anlamında kullanıldığıaçık. Ama özellikle/çoğunlukla evren kastedilmektedir bu ifade ile... Yani "gökler" denildiğinde "gezegenler ve göklerini" kapsayan bir anlam da olmakla birlikte, daha çok "evrenler" anlatılmaktadır Kuran'da...
Ayrıca "gökte" ifadesi ile bazen evrenimizin dışında olan şeyler de anlatılmaktadır. Çünkü "yön olarak" bizim için göğe denk gelmektedir kainatımızın dışındakiler de...
Muminun Suresi 17: Yemin olsun, biz sizin üstünüzde yedi yol yarattık! Ve biz yaratılıştan/yaratılmışlardan gafil de değiliz.
"Üstünüzde yedi yol yarattık" sözünü kimi yorumcular bedenimizdeki yollar (örneğin damarlar, sinirler, akupunktur enerji yollarıvb.) olarak görürken, kimi ise vücudumuzdaki yedi çakrayıanlattığınıiddia etmektedir. Ama tabii aslında yine yedi gökten veya "çok sayıda" evrenlerden/göklerden bahsetmekte ayet. Diğer görüşler ise yine ikincil-üçüncül anlamlarıolarak ele alınabilir...
Nebe 12. Üstünüzde yedi sağlam/aşınmaz kurduk. 13. Bir de parıl parıl parlayan kandil yerleştirdik.
***
AYETLER IŞIĞINDA "EVRENLERİN BİRBİRİNDEN AYRI OLDUĞU" VE "İÇİÇE OLDUĞU" 2 FARKLI MODEL AKLA GELMEKTE1.Başlangıçta bu
evrenlerin/göklerin birlikteve bütünlük içindeyaratıld
ığın
ıve sonra ayrıldığını görüyoruz:
Nuh 15: "Görmediniz mi, Allah yedi göğü ahenkli bir bütün olarak nasıl yarattı?İnkar edenler gökler ve yer birbirleriyle bitişik iken onları ayırdığımızı görmüyorlar mı? (Enbiya 30).Kuran'da anlatılan Big Bang ile yoktan yaratılma ve göğün genişlemesi sadece bizim evrenimizi kapsamıyor. Aynızamanda diğer evrenler de yoktan yaratılıyor ve onlar da genişliyor.Bakara Suresi 117: O, gökleri ve yeri yoktan var edendir. Bir şeyi yaratmak isteyince sadece "ol!" der, oluverir. Enam 101. Gökleri ve yeri yoktan var edendir. Eşi olmadığı halde nasıl olur da çocuğu olur? Her şeyi O yaratmıştır ve O, her şeyi bilendir. Zariyat 47: Göğü gücümüzle biz kurduk ve onu biz genişletmekteyiz. Rahman 7: Göğü yükseltti ve ölçüyü/dengeyi koydu.Rad 2: Görebileceğiniz bir direk olmadan gökleri yükselten, sonra tüm yönetime egemen olan, güneşi ve ayı buyruk altına alan ALLAH'tır. Hepsi belli bir süre için akıp gitmektedir. Tüm işleri kontrol eder ve ayetleri detaylı olarak açıklar ki Rabbinizle kavuşma konusunda kuşkunuz kalmasın.Göklerin/evrenlerin yükseltilmesi ifadesi, onların genişletilmesi anlamına da gelmektedir. Ayrıca bu uzaklaşma evrenler arasında da gerçekleşiyor olabilir. Eğer böyle ise Big Bang ile sadece galaksiler yıldızlar değil, evrenler de ortaya çıktıve birbirlerinden uzaklaşıyorlar, ve de ileride Big Crunch ile de sadece bizim içinde bulunduğumuz evren değil, tüm evrenler (ahiret evreni/evrenleri hariç) aynıtekilliğin içine kapanacaklar/çökecekler demektir. Ama elbette ki evrenlerin herbiri aynıanda ama ayrıayrıiçe kapanma tekilliğini yaşayıp ondan sonra da birbirleriyle bütünleşerek tek bir noktada yok oluşaşmasına geçecek de olabilir.Elbette ki tüm bu evrenler, Ahiret Evreni/Evrenleri de dahil olmak üzere maddidir. Bütün yaratılmışlar böyledir ve "madde ötesi alem, ruhlar alemi" gibi safsatalar ise ruhçu öğretinin zihinlere yerleştirdiği, tamamen İslam dışıkabullerdir.Ve yoktan varedilen bu alemlerin hepsi de gerçektir:ANKEBUT 44.
Allah gökleri de yeri de hak/gerçek olarak yaratmıştır. Kuşkusuz, bunda, iman sahipleri için mutlak bir mucize vardır.http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/madde-de-gercektir.html 2.
Yedi kat gök ile ilgili ileri sürülebilecek bir diğer görüşde evrenlerin içiçe geçmiştek bir bütün yapıoluşturduğu düşüncesi olacaktır. Yani bizim evrenimiz en içteki ilk kat, ikinci evren ise onu çevreleyen daha büyük boyuttaki ikinci kat, diğerleri de yine aynışekilde hep bir önceki evreni (ve de daha öncekileri) içine alan bir yapı... Ama eğer böyle tüm evrenler içiçe aslında toplamda tek bir mega, hiper evreni oluşturuyorsa yine bu yapının çifti olarak, ondan ayrıbir başka yapının da olduğunu düşünebiliriz. Bu modelde de yine evrenler genişlemekte ve sonlarıbir kara delik tekilliğinde olmaktadır elbette.EVRENLER BAŞLANGIÇTA SIVI FORMDAYDIYoktan varedilen evrenlerin öncelikle su veya su gibi sıvıbir aşamada var olduklarıdaha sonra ise diğer formlara ulaştıklarıanlaşılıyor:Hud 7: O, odur ki, gökleri ve yeri altı günde yaratmıştır. O'nun arşı da su üzerinde idi. Böyle yapması, iş ve davranış yönünden hanginizin daha güzel olduğunu belirlemek için sizi denemeye yöneliktir. Sen, "Kuşkusuz, sizler ölümden sonra diriltileceksiniz!" dediğinde, küfre batanlar hemen ve kesinlikle şöyle derler: "Bu apaçık bir büyüden başka şey değildir."
O küfre sapanlar görmediler mi ki gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık. Her canlı şeyi sudanoluşturduk. Hâlâ iman etmeyecekler mi?(Enbiya 30).Zaten son bilimsel bulgular da evrenimizin ilk halinin sıvıformda olduğunu göstermekte. Fussilet Suresi
11 Sonra buhar/duman halindeki göğe yöneldi de ona ve yerküreye şöyle seslendi: "İsteyerek veya istemeyerek gelin!" Onlar şöyle dediler: "İsteyerek geldik!"
12 Böylece onları, iki günde yedi gök halinde takdir edip her göğe kendi iş ve oluşunu vahyetti. Ve biz, arza en yakın göğü kandillerle ve bir korumayla donattık. İşler bunlar Azîz ve Alîm olanın takdiridir. Her evrenin farklıişlevi ve özellikleri var. Ayrıcaevrenlerin yarat
ılmas
ı/düzenlenmesi sonucunda dünyaya en yak
ın gö
ğün, yanibizim evrenimizin yıld
ızlarla donat
ıld
ığın
ı görüyoruz
burada. Bu bilgi ba
şka ayetlerde de verilmektedir:
Saffat 6. Biz o yakın göğü bir süsle, yıldızlarla süsleyip donattık.
Mülk 5: Yemin olsun ki, biz en yakın göğü kandillerle süsledik ve onları şeytanlara ateş taneleri yaptık. O şeytanlar için çılgın ateş azabını da hazırladık.Ve, içinde ya
şad
ığım
ıza evrene özgü bir durum
gibi gözüküyor, y
ıld
ızlar içermesi... Di
ğer evrenlerde
(en azından bazılarında) ise bamba
şka bir
yapısözkonusu olmalı. Zaten Ahiret Evreni'nde, özellikle cennette
ışık ve
ıs
ı için Güne
ş'in, yani y
ıld
ızlar
ın kullan
ılmad
ığınışu ayet doğrultusunda düşünebiliriz:
İnsan Suresi 13. Koltuklar üzerine yaslanarak otururlar orada. Ne bir güneş görürler orada ne de kavurucu bir soğuk... (Tabii burada sadece kavurucu sıcak görülmeyeceği de kastediliyor olabilir. Buna karşılık yıldızların üzerindeki ateşortamının cehennemi andırdığına vurgu vardır bazıayetlerde).Rabbin Kat
ı ad
ı verilen Ahiret Evreninde fizik yasalar
ı da bizim evrenimizden biraz farkl
ı, ayetlerde anlat
ıld
ığı üzere...(bu konuya yukar
ıda linklerini verdi
ğim yaz
ılar
ımda de
ğinmi
ştim).
***
YARATILIŞIN ÇİFTLER HALİNDE OLMASI DA EVRENİN TEK OLMADIĞINA İŞARET EDER
Bilindiği üzere Kuran'da herşeyin çiftler halinde yani birden fazla sayıda yaratıldığı anlatılmakta:
Yasin 36: Şanı yücedir o Allah'ın ki toprağın bitirdiklerinden, onların öz benliklerinden ve nice bilmediklerinden bütün çiftleri yaratmıştır.
Zariyat 49: Öğüt almanız için de herşeyi çiftler halinde yarattık.
Bu bağlamda; evren de yaratılmış bir kul olduğuna göre, tek ve eşsiz olmamalızaten. Tüm yaratılmışvarlıklar eşlidir. Kıyamet sonrası geriye sadece "Rabbin Katı”, yani Ahiret Evrenleri kalacak ama yine birden fazla evren içindekilerle yaşıyor olacaktır (ayetlerde "ahiret göklerinin" ve de "yerkürelerinin" sonsuza dek varolacağıvurgulanmakta).
Kısacası; birden fazla evren yaratıldığının dolaylı da olsa bir başka anlatımını da bu ayetler sunmaktadır.
Eşi ve benzeri olmayan bir tek yüce Allah'dır. Yarattığıkulların ise eşleri(aynıveya zıt), yani kendilerinin birden fazla sayıda olmalarısözkonusudur.
***
EVRENLER "BÜYÜK ÇATIRTI/BİG CRUNCH" İLE SONLANACAK
Evrenimizin ve diğer evrenlerin (Ahiret Evreni/Evrenleri hariç, çünkü o daima var olacaktır) sonlanışı aynı anda yani birlikte gerçekleşecektir. Daha önce de söylediğimiz üzere, Kutsal Kitabımızda belirtildiğine göre içe çökerek, "Big Crunch" ile meydana gelecektir bu durum:
Enbiya 104. O gün Evren’i kitabın sayfalarını katlar gibi düreriz.Ve onu yaratılışa ilk başladığımız duruma iade ederiz. Bu, üzerimizdeki bir vaattir. Elbette, gerçekleştireceğiz.
Zümer
67. Allah'ı, kadrine/şanına yaraşır şekilde tanıyamadılar. Oysaki kıyamet günü, yeryüzü tamamen O'nun avucudur/avucundadır; gökler de O'nun sağ elinde/kudretinde dürülmüşhaldedir.Şanı yücedir O'nun; arınmıştır onların ortak koştuklarından.
Kasas Suresi 88: Allah'ın yanında diğer bir tanrıya daha kulluk etme. İlah yok O'ndan başka. O'nun yüzü dışında herşey helâk olacaktır. Hüküm yalnız O'nundur ve O'na döndürüleceksiniz.
Enbiya 104. ayette bizim evrenimizin çöküşü/preslenmesi anlatılırken, Zümer 67. ayette ise başka göklerin/evrenlerin de aynı akıbeti yaşayacağı belirtilmekte.
Buna karşılık Kasas Suresi 88. ayette ise bizim evrenimizdeki her şeyin(evrenin kendisiyle birlikte) mutlaka yok olacağıvurgulanmakta.
Hac 65: Görmedin mi, Allah yeryüzündekileri ve denizde O'nun emriyle akıp giden gemileri sizin hizmetinize verdi. O'nun izni olmaksızın yerkürenin üstüne düşmemesi için göğü O tutuyor. Allah, insanlara karşı elbette Raûf, Rahîm'dir,
Fatır 41. Allah, gökleri ve yeri, yok olup gitmesinler diye tutuyor. Yemin olsun, eğer çöküp giderlerse, O'ndan başka hiç kimse onları tutamaz. Halîm'dir O, Gafûr'dur.
Hac 65. ayette evrenimizin, Fatır 41. ayette ise tüm evrenlerin Big Crunch'a, yani içe çökerek yok olmaya karşıAllah tarafından korunduğu belirtilmekle birlikte, dilediğinde bu içe kapanmayıgerçekleştirebileceği de hatırlatılmakta.
***
Zümer 68. Sura üflenmiştir; Allah'ın dilediği kimseler dışında göklerde kim var, yerde kim varsa çarpılıp yere yıkılmıştır. Sonra sura bir daha üflenmiştir. İşte hepsi ayağa kalkmış bakıyorlar. Bu 68. ayette bahsedilen "istisna kimseler", yani o anda ölmeyecek veya bu deh
şeti deneyimlemeyecek ki
şiler listesine, cennette
şimdiden ya
şamakta olan kullar da dahildir.
Onların içinde bulunduğu evren sonsuza dek var olacaktır, belirttiğimiz üzere.
Neml 87: Sûra üfürüleceği gün, Allah'ın dilediği dışında herkes, göklerdekiler, yerdekiler dehşet içinde kalacaktır. Hepsi boynunu bükmüş bir halde O'nun huzuruna gelir. ***"ARZU DELİLİ" DE AHİRET EVRENİNİN ÇOKTAN YARATILMIŞOLDUĞUNA İŞARET EDERAyrıca
, Allah'ın varlığınıve sonsuz yaşamın gerçekliğini gösteren meşhur "Arzu Delili" de Ahiret Evreninin ve de ya
şant
ıs
ın
ın
şimdiden var oldu
ğuna kan
ıt olu
şturur
diye düşünüyorum. Çünkü insanlar ya
şam
ların
ın hemen
/kesintisiz devam etmesini ister.
Genlerinde, programlarında bu arzu kodlanmışgibidir. Kimse
tekrar dirilmek için binlerce veya milyonlarca yıl beklemek istemez. Bu ba
ğlamda ölümünden hemen sonra cennet ya
şam
ına kavu
şan
bir kısım da olsa kulların olduğunu kabul etmek daha rasyoneldir arzu deliline göre.
Arzu Delili'nin ne olduğu ve de ayrıntılarıiçin Caner Taslaman'ın ilgili kitabışuradan ücretsiz okunabilir:http://www.canertaslaman.com/2012/08/arzu-delili-arzulardan-allaha-ulasmak/ Dediğim gibi Arzu Delili ahiretin yaşamının şu anda da var olduğunu gösteriyor bence. Bunu da şöyle maddelendirelim:1-
İnsanlar
ın do
ğal ve sa
ğl
ıkl
ı arzular
ın
ın
genelde kar
şıl
ığı oldu
ğunu görüyoruz (örne
ğin su içme arzusunun kar
şıl
ığı olarak suyun bulunmas
ı/var olması vb...)
.2- Hemen hiç kimse binlerce veya milyonlarca y
ıl
yok olmuş vaziyette kalmak
/beklemek istemez, ara verilse bile ya
şant
ıs
ın
a en kısa zamanda devam etmek ister, özellikle cennet hayatına hemen kavuşmak ister.
3- Bu ba
ğlamda
en azından hakeden
bazıkullar hiç bekletilmeden cennette
şimdiden yarat
ılarak sonsuz ya
şamlar
ına
başlamışlardır. (ve dolay
ıs
ıyla bunun gerçekle
şti
ği bir mekan
/mekanlar mevcuttur).
Bunun yanısıra, arzu deliline göre insanların arzu ettiği nimetler çoğunlukla evvelden yaratılmışyani hazır durumdadır. Bu açıdan da arzu deliline göre yine cennetin gelecekte değil de şimdiden var olduğunu düşünmek daha mantıklıolandır.Ayrıca bu bakışaçısı/sorgulama, dünyadaki nimetlerin benzerlerinin cennette de olduğunun bir başka ispatınıda sunmakta.* * *
Enbiya 19: göklerde ve yerde kim varsa O'na aittir. Ve O'nun katındakiler, O'na ibadet etmekten ne çekinirler ne de yorulurlar.
Rahman 29. göklerde ve yerde kim varsa O'ndan ister. O, her an yeni bir iş ve oluştadır.
Nahl 49: göklerdeki ve yerdeki canlı şeyler de melekler de yalnız Allah'a secde ederler ve hiç de büyüklük taslamazlar. İsra 55: Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik. Bu ve benzeri di
ğer ayetlerde
tekrar ve tekrargördüğümüz üzere, di
ğer evrenlerde de canl
ı kimseler var.
(Tabii bu ayetler bizim evrenimizin dünyamız dışında başka alanlarında da canlıvarlıkların olduğunu anlatıyor olabilir ayrıca).Bunlar
ın bir k
ısm
ın
ı melekler olu
şturmakla birlikte, bir k
ısm
ın
ı ise
şehitler ve peygamberler gibi cennette
şimdiden yarat
ılarak ya
şamaya ba
şlayan özel insanlar/kullar olu
şturmakta (bunlar
ın d
ışında ba
şka kimseler de sözkonus
u gözüküyor).
İsra 44. Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler. Hiçbir şey yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur. ***
Şura 5. gökler, üstlerinden çatlayacak gibi titreşiyor. Melekler de Rablerinin hamdiyle tespih ediyorlar ve yeryüzündekiler için af diliyorlar. Gözünüzü açıp kendinize gelin! Allah'tır ancak hep affeden, hep merhamet eden.
Meryem 90: Bu söz yüzünden neredeyse gökler çatlayacak, yer parçalanacak, dağlar yıkılıp çökecek.
Rahman 33. Ey cin ve insan toplulukları! göklerin ve yerin bucaklarından/köşelerinden geçip gitmeye gücünüz yeterse, hadi geçin gidin. Bilgi ve güç dışında birşeyle geçip gidemezsiniz! Gerek göklerin üstlerinden çatlayacak gibi titre
şmelerinden bahseden ayetlerdeki ifadeler, gerekse Rahman Suresi 33. ayette evrenlerin ve dünyan
ın çaplar
ından/kö
şelerindenbahsedilmesi , gerekse de Talak Suresi 12. ayette “Allah O'dur ki, yedi göğü ve yerden deonların benzerini/mislini yaratm
ışt
ır" denmesi, evrenlerle gezegenlerin küremsi
, yani şekilsel olarak benzer yap
ıya sahip olduklar
ın
ı da vurgulamakta. Ayr
ıca bu bucaklar
ı yani gezegenlerin ve evrenlerin s
ın
ırlar
ın
ı geçebilmek için özel bir güce ve
ya teknolojiye, ilme
veya imkana sahip olmak gerekti
ği de anlat
ılmakta. Ba
şka bir deyi
şle gezegenler ve hatta evrenler aras
ı yolculu
ğun asl
ında mümkün oldu
ğu, ama bunun insanlar ve cinler aç
ısından hiç de kolay olmad
ığı bilgisi veriliyor.
İnşikak 19: Ki, siz, mutlaka tabakadan tabakaya bineceksiniz/geçeceksiniz! Tabakadan tabakaya geçmek ifadesi de hem gezegenler arası, hem de evrenler arasıyolculuğu (Ahiret Evreninde yaşamaya başlamak da diğer evrene geçiştir) anlatmakta.*** Mumin 57: Göklerin ve yerin yaratılışı, insanın yaratılışından daha büyük bir şeydir. Ne var ki halkın çoğu bilmez. (Evrenlerin ve gezegenlerin yaratılışıinsanların yaratılışından daha görkemli bir şeydir).Taha 4: Yeri ve o yüce mi yüce gökleri yaratandan bir vahiy olarak indirdik. (Ve Evrenlerin yaratılışıda dünya
nın/gezegenlerin yaratılışından daha görkemlidir).Hadid 21. Rabbinizden bir affa ve Allah ile resulüne inananlar için hazırlanmış bulunan, eni de yerle göğün eni kadar olan bir cennete doğru yarışarak koşun. Bu, Allah'ın dilediğine vereceği bir lütuftur. Allah, o büyük lütfun sahibidir. Ali İmran 133. Rabbinizden bir bağışlanmaya ve eni göklerle yer kadar olan cennete doğru yarışır gibi koşuşun. O, takva sahipleri için hazırlanmıştır.Hadid Suresi 21. ayetten Cennetin en az evrenimiz kadar büyük/geni
ş oldu
ğunu anl
ıyoruz. Ba
şka bir deyi
şle sonsuzluk yurdunun kendisinin bir evren oldu
ğunu...Zaten içinde muhtemelen trilyonlarca ve belki de daha fazlada say
ıda kulu bar
ınd
ıracak
(ve bir kısmınışimdiden barındırmakta) olan ve ayn
ı zamanda onlar
ın (içindeki insanlar
ın ve di
ğer canl
ılar
ın)
sonsuza dek s
ık
ılmadan
çeşitli nimetler ve mutluluklar içinde ya
şamas
ına vesile olacak mekan bir evren büyüklü
ğünde/genişli
ğinde olmak durumunda.
Buna karşılık Ali İmran 133. ayette ise "eni göklerle yer kadar olan" ifadesi kullanılmakta. Bilindiği üzere Kuran'da birden fazla cennetin olduğu anlatılır ve hatta onların bazıfarklıözelliklerine de kısaca değinilir. Ama aynızamanda bu cennetlerin toplamına da yine cennet denilir. İşte bu ayette de tek bütün halinde tüm cennetlerden/toplamlarından bahsedildiğini düşünüyorum. Muzzemmil 12: Bizim yanımızda bukağılar var, cehennem var!
Kalem 34: Takva sahipleri için, Rableri katında nimetlerle dolu cennetler vardır. Cehennem ve cennetin çoktan yaratılmışvaziyette olduğunu bu ve bunun gibi ifadeler içeren ayetlerden tekrar tekrar anlıyoruz.Ahiret evrenlerinde haz ve ızdırap, iyiler ve kötüler tamamen birbirinden ayrılmışdurumdadır. Buna karşılık bizim evrenimizde ise haz ve ızdırap içiçedir.Zaten imtihan dünyasıhedefleri gereği cennet ile cehennemin karışımıbir yapıya sahiptir ve de sonludur kainatımız. Fakat ahiret alemi ölümsüzdür ve cennet ile cehennem birbirine uzaktır... Gerek dünyamızda gerekse ahiret yurdunda canlıların formlarısabit olmakla birlikte, cennette yaşlanma ve ölüm de olmadığına göre orada canlıformlarıbu açıdan da, hem de sonsuza dek sabittirler.Ve yine Ahiret Evreninde zamanın bizim evrenimizden farklıaktığınıayetlerden öğreniyoruz:-Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (Hac Suresi, 47'den alınma).***
Mülk Suresi 5 Yemin olsun ki, biz en yakın göğü kandillerle süsledik ve onları şeytanlara ateş taneleri yaptık. O şeytanlar için çılgın ateş azabını da hazırladık. Bizim evrenimizin y
ıld
ızlarla donat
ıld
ığın
ı ve bu y
ıld
ızlar
ın üzerinde cehennemi and
ıran bir ate
ş ortam
ı oldu
ğunu ayetlerin anlatt
ığın
ı belirtmiştik:
http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2012/01/mucizelerin-devam.html Burada
şuna dikkat edilmelidir; y
ıld
ızlar
ın üzerindeki bu ate
ş ve
ışınlar
ın
, içinde bulundu
ğumuz imtihan dünyas
ında bile
şeytanlara azap edici ve engelleyici oldu
ğu aç
ıklanmaktadır. Yani baz
ı kimselerin iddia etti
ği gibi y
ıld
ızlar ta
şa falan benzetilmiyor
veya meteorlardan bahsedilmiyor,
yıldızların üzerlerindeki ate
şten, s
ıcakl
ıktan ve
ışıktan bahsedilmektedir.
Ayrıca yıldızların üzerindeki bu ateşortamının Cehennemi andırdığına da vurgu var . Zaten konuyla ba
ğlant
ıl
ı di
ğer ayetlerde
olay aç
ıklığa kavu
şmakta:
CİN SURESİ 8. "Biz göğe gerçekten dokunduk da onu titiz ve güçlü bekçilerle ve kayıp giden ışınlarla/alevlerle doldurulmuş bulduk."
9. "Biz eskiden, onun, dinlemek için oturulan yerlerinde otururduk. Ama şu anda kim dinlemeye kalksa kendisini gözetleyen bir alev/ışık bulur."
Saffat Suresi
6. Biz o yakın göğü bir süsle, yıldızlarla süsleyip donattık.
7. Ve her türlü inatçı-âsi şeytandan koruduk.
8. Onlar ne kadar çırpınsalar da o yüce konseyi dinleyemezler. Ve her taraftan atışa tutulurlar;
9. Kovulurlar. Ve onlar için, yakalarını bırakmayan bir azap vardır.
10.Bir söz kapan olursa, onu, delici bir ışın izler. Görüldü
ğü üzere atıştan kastedilen
ışık/alevdir.
***
Tekvir Suresi
11 Göğün örtüsü soyulup indirildiğinde,
12 Cehennem kızıştırıldığında,
13 Cennet yaklaştırıldığında, Kıyamet döneminde Evrenimizle Ahiret Evreni arasında geçişkapılarıaçılmıştır ve bu sayede cennet ve cehennem görünür hale gelmiş, çünkü yaklaştırılmıştır. Bu aşamada bizim evrenimiz yok olma, Big Crunch aşamasınıyaşamaktadır.***
EVRENLER/GÖKLER ARASI GEÇİŞİSAĞLAYAN "GÖK KAPILARI"
Nebe 19: Gök açılmış, kapı kapı oluvermiştir.
Hesap günü , uzun zamandır cennette yaşamakta olan istisna kulların dışında kalan diğer kimselerin cennetle veya cehennemle tanışma vaktidir. Ve yine,bu anlatımlarda da cennet ve cehennemin kıyamet günü yaratılmadıklarını, çünkü zaten var olduklarını(daha evvelden yaratıldıklarını) tekrar ve tekrar görüyoruz, anlıyoruz.Evrenler arasıgeçişi sağlayan "gök kapılarının" yine burada işbaşında olduğunu da görüyoruz.
Araf 40: Ayetlerimizi yalanlayan ve onlar karşısında büyüklük taslayanlar var ya, gök kapıları açılmayacaktır onlar için ve deve iğne deliğinden geçinceye kadar cennete giremeyeceklerdir onlar. Suçluları böyle cezalandırırız biz.
Cennete girebilmek için o evrenin kapılarının (gök kapıları) açılmasının gerekli olması...
Hicr Suresi
14 Üzerlerine gökten bir kapı açsak da oradan yükseliyor olsalardı.
15 Kesinlikle şöyle diyeceklerdi: "Bizim gözlerimiz döndürüldü, bakışlarımız sarhoş edildi. Belki de biz büyüye çarptırılmış bir toplumuz."
Muhtemelen burada, inkarcıların, günümüzde Cennet ve Cehennemin var olduğu diğer evren veya evrenlere geçişleri gök kapılarından sağlansa ve bu kişiler gözleriyle tanık olsalar bile ahirete inanmayacaklarısöylenmekte.
İbrahim 48: O gün yerküre başka bir yerküreye dönüştürülür. Gökler de öyle. Hepsi o Vâhid ve Kahhâr olan Allah'ın huzurunda dikilir.
Kıyamet döneminde dünya ve bir çok evren yok edilmeye başlanmıştır. Önce ayetlerde anlatılan felaket sahneleri gerçekleşir ve bu tablo yerküre ve evrenlerde çöküşdöneminin sancılarıdır. Dolayısıyla da hızlıbir değişimdir yaşananlar. Ama kullar mahkemeleri sonrası, ölümsüz olan (Big Crunch'ıyaşamayacak olan) ahiret evrenlerinde ve onların içindeki başka bir yeryüzünde yaşamaya devam edeceklerdir. Yani artık başka bir yeryüzünde ve de başka bir evrendeler (veya evrenlerdeler...). Aktarım gerçekleşmiştir. Ama elbette ki, cennete girmek için kıyameti beklemeyen istisna kullar, iyilikte önde gidenler ise zaten çoktandır bu ölümsüzlük yurdunda yaşamaktaydılar.
Hud
107. Gökler ve yer durduğu sürece orada kalıcıdırlar; ancak Rabbin dilerse başka. Rabbin, dilediğini Yapandır
108. Mutluluğu hak edenler ise, gökler ve yer kaldığı sürece cennette kalıcıdırlar. Rabbin dilerse başka. Kesintisiz bir ödüldür bu.
Yine buradaki gökler "ahiret evrenleri", yer ise cennet ve cehennem halklarının üzerinde yaşadığıyeni yerkürelerdir. Yani burada dünyamızın kıyamette yeniden yaratılmış, evrimleşmişhalinden falan bahsedilmiyor, zaten şimdiden var olan ahiret evrenleri ve içlerindeki gezegenlerden bahsediliyor.
Bunun başka bir delilini şu ayette de görüyoruz:
Zumer 74. Onlar da şöyle derler: "Hamd olsun o Allah'a ki bize vaadini yerine getirdi, bizi yeryüzüne mirasçılar yaptı. İşte cennetten istediğimiz yerde konaklıyoruz. İş yapıp değer üretenlerin ödülü ne de güzelmiş!"
Cennettekiler Allah'a hamdederken "bizi yeryüzüne/yere" mirasçılar yaptıdemekte, çünkü cennetteki yeni bir yerküredeler (veya cennetteki diledikleri gezegende konaklıyabiliyorlar).
Zariyat 22.Sizin, rızkınız da göktedir, tehdit edildiğiniz şey de. (cennetin de cehennemin de hazır vaziyette ve dünyanın dışında/gökte olduğu anlatılmakta yine).
Şehitler ve peygamberler gibi yarışta önde gidenlerin cennet yaşamına çoktan kavuştuklarınıgösteren ayetlerin birkaçınıburada da paylaşalım:
-Sakın Allah yolunda öldürülenleri ölmüşler sanmayın! Aksine onlar hep hayattadırlar, Rablerinin katında rızıklandırılırlar.
-Allah'ın kendilerine lütfundan verdiği mutlulukla sevinç duyarlar ve arkalarından şehit olarak kendilerine katılmamış olan mücahitler hakkında: "Onlara hiçbir korku yok ve onlar üzüntü de duymayacaklardır." müjdesinde bulunurlar. (Ali imran suresi 169-170)
Meryem
56. Kitap'ta İdris'i de an. Çünkü o, özü-sözü tam uyuşan bir kişiydi, bir peygamberdi.
57. Onu yüce bir mekâna yükselttik.
Ali İmran Suresi 55 Allah şunu da demişti: "Ey İsa, senin canını alacağım, seni kendime yükselteceğim; seni, inkar edenlerden uzaklaştırıp arındıracağım.Ve sana uyanları, inkar edenlerin, kıyamete kadar üstünde tutacağım.Sonra bana olacak dönüşünüz; tartışıp durduğunuz şeyler hakkında aranızda ben hüküm vereceğim."
KIYAMET GÜNÜ CENNETTE ÇOKTANDIR YAŞAMAKTA OLANLAR DA MAHŞER MEYDANINA ÇAĞRILMAKTA
Şu an cennette yaşayan peygamberler kıyamet günü tanıklar olarak mahkeme alanına çağrılacaklar:
Mürselat 11: peygamberler bekleme yerlerine vardırıldığı vakit.Nahl 89: Her topluluk içinden, kendilerine karşı bir tanık gönderdiğimiz, şunlara karşı da seni tanık olarak getirdiğimiz gün... Biz sana bu kitabı, her şeyi açıklayan, bir yol gösterici, bir rahmet ve müslümanlara bir müjde olarak indirdik.
Zümer Suresi68. Sûra üflenmiştir; Allah'ın dilediği kimseler dışında göklerde kim var, yerde kim varsa çarpılıp yere yıkılmıştır. Sonra sûra bir daha üflenmiştir. İşte hepsi ayağa kalkmış bakıyorlar.
69. Yeryüzü, Rabbinin nuruyla parıldamış, Kitap ortaya konmuş, peygamberler, tanıklar getirilip aralarında hakla hüküm verilmiştir. Onlar asla haksızlığa uğratılmazlar.
68. ayette yine istisna insanların, yok edilişsürecinden etkilenmeyeceği belirtildikten sonra, 69. ayette de bu cennette korunmakta olan kullardan elçilerin tanıklar olarak çağrılacağıda yine açık bir şekilde anlatılmaktadır.
İnşıkak Suresi
7. O zaman kitabısağdan verilen,
8. Kolay bir hesapla hesaba çekilecek,
9. Ve sevinçli olarak ailesine dönecektir.
Mahkemesi biten iyi kulun zaten cennette olan ailesine, yakınlarına geri dönmesinden bahsediyor gibi ayet. Buradaki kolay hesaba çekilen kişi cennette yaşıyorken, temsili (yani sonucu belli) kısa ve kolay bir mahkeme için kıyamet günüçağrılmışda olabilir. Tıpkıpeygamberlerin tanıklar olarak, cennetten kısa bir süreliğine de olsa çıkıp kıyamet meydanına gelmeleri gibi... (bu aile/yakınlar cennette sonradan tanışılan kişileri de içerebilir, hatta sırf onlardan oluşuyor da olabilir).
Ayrıca şu ayetlerin son peygamberin daha dünyada yaşarken Ahiret Evrenlerini ziyaretini anlatıyor olma ihtimali vardır:
Necm Suresi
13 Yemin olsun ki onu bir başka inişte de görmüştü.
14 Son sınır ağacı, Sidretül Münteha yanında.
15 O ağacın yanındadır sığınılacak bahçe.
16 O vakit kuşatıp sarıyordu Sidre'yi kuşatıp saran,
17 Göz ne kayıp şaştı ne azıp haddi aştı.
18 Yemin olsun ki Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.
Bu tespite itiraz edenler 13. ayetteki "onu başka inişte de görmüştü" ifadesinin vahiy meleğiyle ilk karşılaşmayıanlattığınıgösterdiğini iddia etmekteler ama gerçekte ise buradaki ifadeden böyle ilk karşılaşma anlamıçıkmaz (sadece "böyle de olabilir" şeklinde bir zihin jimnastiği yapılabilir).
Bu arada ilginçtir ki mezhepçilerin bir kısmıcennet ve cehennemin şimdi var olmadığını, kıyametten sonra yaratılacağınıdüşünmelerine karşın, Muhammed Peygamberin Ahiret Evrenlerini, yani cennet ve cehennemi ziyaret ettiğini de kabul ederler (Miraç inancı). Kuran'a göre ise sonsuzluk yurdu zaten çoktan yaratılmıştır görüldüğü üzere. Yani insanlar rivayetleri ve diğer kaynaklarıbir kenara bırakıp sadece Kuran'ıdinin gerçek kaynağıolarak görselerdi çoktan çelişkili kabuller ortadan kalkmışolurdu..
ARAF HALKI DA CENNETTE YAŞAMAKTA OLANLARDANDIR
Kutsal Kitabımızda bahsedilen "Araf halkının" da, cennette şimdiden yaşamakta olan ve daha sonra bu sonsuzluk yurduna yeni girecek olan, yani kendilerine katılacak kimseleri karşılamak için sınıra gelen kişiler olduğunu düşünüyorum:
Araf Suresi
46. İki taraf arasında bir perde ve A'raf üzerinde de hepsini (hem cennetlikleri hem de cehennemlikleri, yüzlerindeki) işaretleriyle tanıyan erkekler vardır. (Bunlar), henüz cennete girmemiş olan, fakat girmeyi bekleyen, cennet halkına: "selam size!" diye seslendiler. 47. Gözleri ateş halkı tarafına çevrildiği zaman da; "Rabbimiz, bizi şu -zalim toplulukla beraber bulundurma!" dediler.
48. A'raf halkı, yüzlerindeki işaretleriyle tanıdıkları birtakım adamlara da ünleyerek dediler ki: "Ne topluluğunuz, ne de büyüklük taslamanız, size hiçbir yarar sağlamadı."
49. Allah onları hiçbir rahmete erdirmeyecek, diye yemin ettiğiniz kimseler bunlar mıydı? (Cennetliklere dönerek): "Girin cennete, artık size ne korku vardır, ne de siz üzüleceksiniz!" dediler. (Hatırlarsanız Ali imran 170. ayette cennette yaşamakta olanlar, sonradan kendilerine katılacak olanlar için benzer bir şekilde konuşuyor "Onlara hiçbir korku yok ve onlar üzüntü de duymayacaklard
ır."
diyorlardı). Vakıa Suresinde ahirette 3 sınıf olacağımız söylenmekte:Vakıa Suresi7 Ve sizler, üç çift/sınıf oluvermişsinizdir.
8 İşte uğur ve mutluluk yâranı. Nedir uğur ve mutluluk yâranı?
9 İşte şomluk ve bunalım yâranı. Nedir şomluk ve bunalım yâranı?
10 Ve oluşta önde gidenler, yarışta önde gidenler... 8. ayette kıyamet sonrasınimet yurduna girecek, 9. ayette cehenneme girecek kullardan bahsedilirken, 10. ayette ise zaten cennette yaşamakta olan öncü sınıftan bahsediliyor. Böylece 7. ayette bahsedilen 3 sınıf tamamlanmışolmaktadır.Konuyla ilgili diğer ayetleri/delilleri yukarıda linklerini verdiğim yazılarımda vermiştim. Ayrıca şu çalışmamda da belirttiğim üzere hiç dünyada yaşamadan doğrudan cennette yaratılan kullar bile olabilir:http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2013/11/kotuluk-problemine-cevap.html Şura Suresi 29. ayet:-Gökleri ve yeri yaratıp onlarda çeşitli yaratıklar yayması O'nun ayetlerindendir. O, dilediği zaman onları toplayabilir.Dikkat edilirse göklerde de , dünyamızda da yaratıkların yayıldığından bahsediliyor. Yani diğer evrenlerde de şu an yaşamın olduğu yine açıkça gözükmekte. Ve yine her evrenin içinde yerküreler/gezegenler olduğu da vurgulanmakta dolayısıyla.Meryem 93: Göklerde ve yerde bulunan herkes, Rahman'a kul olarak gelecektir.***Maide 17: Yemin olsun ki, "Allah Meryem'in oğlu Mesih'tir" diyenler küfre batmışlardır. De ki: "Allah; Meryem'in oğlu Mesih'i, annesini ve yeryüzündeki insanların hepsini helâk etmek istese Allah'a karşı kimin elinde bir güç vardır!" Hem göklerin hem yerin hem de bunlar arasındakilerin mülk ve yönetimi Allah'ındır. Dilediğini yaratır. Allah her şeye Kadîr'dir.İyilikte ve sevapkarlıkta çok ileri seviyede olan kulların şu anda nimetler yurdunda yaşamakta olduklarınıdelilleriyle defalarca gördük. Dolayısıyla İsa Peygamber de tıpkıdiğer elçiler gibi canlıdurumda. İşte Maide Suresi 17. ayette de bu duruma farklıbir şekilde tekrar vurgu da var. Burada deniliyor ki: göklerde yani ahiret evreninde yaşamakta olan İsa Peygamberi, annesini ve de bunun dışında şu anda yeryüzünde var olan sizleri yaşatmaya devam eden Allah'dır, dilerse buna son verebilir ve bu yüzden yaratılmışhiçbir kulu ortak koşmayın, ilahlaştırmayın... Elbette İsa ve annesi Meryem şu an yaşamakta olduğu için bu ifade kullanılmıştır. Rad Suresi 15: Göklerde ve yerde kim varsa gölgeleriyle birlikte ister istemez ve sabah-akşam Allah'a secde eder.Nahl 49: Göklerdeki ve yerdeki canlı şeyler de melekler de yalnız Allah'a secde ederler ve hiç de büyüklük taslamazlar. Diğer evrenlerdeki (ve de dünyamızdaki) canlılar ve melekler ayrıayrıanıldığına göre oralarda da meleklerin dışında başka canlıvarlıkların olduğu bilgisinin bir başka sağlamasına, kanıtına daha sahip olmaya devam ediyoruz.Göklerin ve yerin melekutu (içyüzü/hükümdarlığı) ile ilgili tespitimi paylaşdığım yazımıda tekrar vereyim yeri gelmişken:http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2014/10/goklerin-ve-yerin-melekutu-ve-diger-iki.html Son olarak; "alem" kelimesi "dünya, kainat, evren" anlamlarına da gelmekte. Ve Kuran'da "alem, alemler" ifadeleri birçok ayette geçiyor. Örneğin:Mümin Suresi64 Allah odur ki, yeryüzünü sizin için durulacak yer, göğü bir bina yaptı; sizi yaratıp donattı ve görünüşünüzü güzel yaptı, sizi temiz ve güzel nimetlerle rızıklandırdı. İşte bu Allah'tır sizin Rabbiniz! Âlemlerin (Evrenlerin) Rabbi olan Allah ne kadar yücedir! 65 Hayy O'dur! Tanrı yoktur O'ndan başka. Dini kendisine özgüleyerek dua edin O'na. Hamt olsun âlemlerin (Evrenlerin) Rabbi'ne!
66 De ki: "Ben, Rabbimden bana açık-seçik ayetler gelince, sizin, Allah'ın berisinden yakardıklarınıza kulluk etmekten yasaklandım. Ben, âlemlerin (Evrenlerin) Rabbi'ne teslim olmakla emrolundum." İşte ayetlerdeki bu "alemler" ifadesini "evrenler" şeklinde tercüme edenler de vardır.Evet "alem" kelimesi bildiğimiz evreni/kainatıda kapsayan genişbir anlama sahiptir gerçekten. Selam ve sevgiler.