Ebû İshak el-Mervezi ile Nevevi arasındaki dönemin Şâfii fukahası ve literatürü Irak ve Horasan çizgisinden biriyle irtibatlı olarak geliştiği için fıkıh öğrencisi hangi çizgiden beslenmişse mezhep anlayışı ona göre şekillenmiş ve eserlerini de buna göre yazmıştır. Bu ara dönemde çok az sayıda fakih her iki çizginin fıkıh birikimini bir arada işleme ve objektif biçimde değerlendirme imkanı bulabilmiştir. Çeşitli merkezlerde yürütülen faaliyetler neticesinde oluşan büyük birikim içindeki farklılıklar, özellikle de Irak ve Horasan çevresinde belirginleşenler birçok fakihi rahatsız ettiğinden bunu giderme ve iki çizgiyi birleştirme girişimleri birbirini izlemiştir. Bu konudaki ilk girişim Ebû Ali es-Sinci tarafından yapılmış, onu sırasıyla İmamü’l-Haremeyn el-Cüveyni, İbnü’s-Salah eş-Şehrezûri, Rafii ve Nevevi takip etmiştir. Bu aşamadan sonra mezhep tek çizgide varlığını sürdürür hale gelmiş, Rafii ve Nevevi mezhep içinde belirleyici konuma geldiğinden ikisini birlikte ifade etmek üzere “şeyhayn” tabiri kullanılmıştır.
Bırakın Fikirleriniz Özgür Kalsın ! https://www.alternatifforum.org
Dunyadinleri.Com Yöneticisi
Yorumlar : 0
Şafii Mezhebinin Irak ve Horasan Ekollerinin OluşumuYorumlar : 0
Şafii Mezhebinin Teşekkülünde Kavl-i Kadim Dönemi Talebelerinin RolüYorumlar : 0
İmam Şafii'nin Talebelerinden Sonraki Kuşağın Mezhepleşmeye Genel KatkılarıYorumlar : 0
Haşiyeler DönemiYorumlar : 0
Şafi Mezhebinin Irak ve Horasan Çizgilerini Birleştirme GirişimleriYorumlar : 0
İbn Süreyc’in Şafiliğin Mezhepleşmesindeki RolüYorumlar : 0
Kavl-i Cedid Dönemi Talebeleri ve Şafii Mezhebinin Teşekkülüne KatkılarıYorumlar : 0
Selçuklu ve Eyyubi Dönemi Medreselerinin Şafii Mezhebinin Gelişimine Katkısı